29 Ağustos 2011 Pazartesi

Madem hayat sokakta ..

Sokaklarda ki renk bazen hayatımızı etkilemiyor mu ? İnsan sokakta yürürken mutlu olduğunda girdiği yere (ev, iş , restaurant, toplantı, randevu .. ) daha mutlu girmez mi ? Avrupa’nın bir çok şehrinde sokaklar cıvıl cıvıl. Bizim sokaklarımız ise araba gürültüleri ve bitmek bilmeyen inşaatlardan ibaret. İnşaatlar güzel bir çok kolaylık ve yenilik geliyor ama hiç mi bitmez arkadaş bunlar. Beyoğlu, metrolar ve Kadıköy dışında adam gibi sokak müzisyeni görmedim ben İstanbul’da açıkçası. Belki tek tük vardır da ben görmemişimdir.  Bizde sokak müziği denince akla darbuka çalıp dans eden 7-8 yaşındaki çocuklar gelebilir tabi ama onları kastetmiyorum ben.  Ayrıca sokakta müzik yapmanın da aşağılanacak ve küçük görülecek bir şey olmadığı ve gayet kazançlı bir şey olabileceğini söyleyim.

Örneğin, Fransa’nın Nice sahillerinde gitarına sahip çıkmamızı rica eden Viyana’lı bir çocuklar yaptığımız bir sohbette çocuk fazla parasının olmadığını, para kazanmak için nerede müzik yapabileceğini sordu. Bende sokakta çal hiçbir yer bulamassan dedim ona ve 10-15 dakikalık bir sohbetten sonra ayrıldık çocukla. Gece saat  1 sularında sokaklarda dolaşırken arkadan duyduğum bir ses bu çocuğa aitti. Yerde gitarıyla oturan çocuk ayağa kalktı ve bana teşekkür etti. Nedenini sorduğumda ise 3-4 saat içinde 90 Euro para kazandığını  ve 3-4 gün otelde rahatça kalabileceğini söyledi. Bende şunu anladım ki insanlar hoşlarına giden bir şey olduğunda hakkını verebiliyorlar. İstanbul’da da ne zaman bir grup sokakta müzik yapsa etrafına toplanan insanlar görüyoruz demek ki ilgi çekiyor ve seviliyor.  

Şişli metrosunda müzik yapılmak için bir alan yapıldığını da görmüştüm ve çok hoşuma gitmişti. Demek ki belediye yada yönetimler bu konuda engelleyici konumda değiller. Hem inşaatta şarkı söylerken beğenilip meşhur olan şarkıcımız çokken neden sokakta müzik yapanlar beğenilip meşhur edilmesin ??

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder